‎ (+98) 9358779907 - Call Us Now!
راهنمای خرید لوازم الکترونیکی

Guide to buying electronics

تا وقتی این نکات را نمیدانید، پاور بانک نخرید!

By
تا وقتی این نکات را نمیدانید، پاور بانک نخرید! تا وقتی این نکات را نمیدانید، پاور بانک نخرید!

تا وقتی این نکات را نمیدانید، پاور بانک نخرید!

این روز ها اغلب کاربران تلفن های هوشمند دوست دارند تمام وقت با وسیله هوشمندشان آنلاین باشند، بازی کنند و برنامه های بیشتری را بر روی تلفن هوشمندشان نصب کنند. اما این خواسته های بی پایان باعث می شوند باتری گوشی سریعتر تخلیه شود. همین مسئله باعث شده تا تقاضای زیادی برای خرید باتری های همراه یا پاور بانک بوجود بیاید. اما برای خرید پاور بانک یا شارژر همراه باید نکاتی که در ادامه مطرح می کنیم را بدانید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

پاور بانک چیست؟

پاور بانک در حقیقت تعدادی باتری قابل شارژ به همراه مدارهای مورد نیاز است. شما می توانید Power Bank خود را شارژ کنید و در زمان های مورد نیاز از آن برای شارژ دستگاه های هوشمند خود استفاده نمایید. در حقیقت یکی از نکات بسیار مهم در هنگام خرید پاور بانک توجه به پارامتر های ذاتی باتری های استفاده شده در آن است که در ادامه بیشتر توضیح داده می شود.

هر چند این روز ها به دلیل تقاضای بالا و تولید انبوه قیمت اکثر پاور بانک ها مقرون به صرفه و اقتصادی است اما با در نظر گرفتن نکات زیر می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

۱- ظرفیت پاور بانک 

اولین پارامتر مهم در هنگام خرید یک شارژر همراه یا پاور بانک ظرفیت ذخیره انرژی در آن است که بر حسب mAh ( میلی آمپر ساعت ) بیان می شود. هرچه ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد ، قیمت آن نیز به تناسب بیشتر می شود و قیمت پاور بانک تا حد زیادی به ظرفیت پاور بانک بستگی دارد. اگر قصد دارید از پاور بانک خود علاوه بر شارژ گوشی برای شارژ تبلت نیز استفاده نمایید، باید پاور بانکی با ظرفیت بیش از ۱۰٫۰۰۰ میلی آمپر ساعت تهیه نمایید. پاور بانک های با ظرفیت کمتر از ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت قیمت پایینی دارند اما فقط برای شارژ گوشی های کوچک تر از ۵ اینچ مناسب هستند.

این نکته را در نظر داشته باشید که ظرفیت واقعی یک پاور بانک همواره از ظرفیت نامی که روی آن نوشته شده است کمتر است و این تفاوت به مرور زمان و بر اثر استفاده ، افزایش خواهد یافت و این یکی از مشخصه های طبیعی باتری هاست. مسئله دیگر اینست که زمانی که شما گوشی خود را به پاور بانک متصل میکنید قسمتی از انرژی ذخره شده در پاور بانک توسط مدارهای شارژ پاور بانک و گوشی مصرف می شود و قسمتی نیز به گرما تبدیل می شود. به طور کلی در شرایط مطلوب شما می توانید روی ۸۰% از ظرفیت نامی پاور بانکتان حساب کنید! یعنی اگر پاور بانک شما ۱۰٫۰۰۰ mAh است می توانید روی ۸٫۰۰۰ mAh حساب باز کنید.

۲- نوع باتری

از آنجا که نوع باتری استفاده شده در پاور بانک اهمیت بسیار زیادی دارد، قیمت پاور بانک نیز باتوجه به باتری استفاده شده در آن تغییر می کند. در برخی پاور بانک ها از باتری های لیتیوم یون Li-ion مرغوب استفاده می شود که عمر طولانی تری دارند و میتوان دفعات بیشتری آنها را شارژ و دشارژ نمود. باتری های نیکل کادمیوم Ni-Cd و نیکل متال هیدرید Ni-MH معمولا قیمت ارزان تری به نسبت باتری های Li-ion دارند.

باتری های لیتیوم پلیمر Li-Po نیز در برخی پاور بانک ها مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع در واقع جدیدتر از باتری های Li-ion هستند و در هنگام شارژ کمتر گرم م شوند اما اغلب از نظر اندازه بزرگتر از باتری های Li-ion هستند.

باتری هایی که در تصویر بالا مشاهده می کنید معمولا قیمت و عمر بیشتری دارند.

باتری هایی مانند تصویر بالا غالبا قیمت ارزانتر و عمر کوتاه تری دارند.

۳- پورت های خروجی

برخی پاور بانک ها تنها دارای یک پورت USB خروجی هستند اما برخی دارای چندین پورت خروجی با مشخصات متفاوت هستند. به عنوان مثال برخی از پاور بانک ها دارای خروجی ۱ و ۲٫۱ آمپری مجزا هستند به این ترتیب می توانید گوشی خود را به پورتی متصل کنید که بیشترین سازگاری را با گوشی شما داشته باشد. به عنوان مثال اگر شارژر فابریک گوشی شما دارای خروجی ۱ آمپر است، ممکن است اتصال گوشی به پورت ۲٫۱ آمپر باعث سریعتر شارژ شدن باتری گوشی شما شود اما باعث آسیب رسیدن به گوشی شما خواهد شد. برخی گوشی های هوشمند نیز برای شارژ جریان بالاتری نیاز دارند و برخی نیز دارای تکنولوژی فست شارژ هستند. زمانی که قصد دارید پاور بانک بخرید باید این موارد را در نظر داشته باشید تا در آینده از خرید خود پشیمان نشوید و نیازی به پرداخت هزینه اضافی نداشته باشید.

معمولا پاوربانک های ۱۰٫۰۰۰ میلی آمپر و بیشتر حداقل دارای ۲ پورت خروجی هستند که می توان از آنها برای شارژ همزمان ۲ وسیله استفاده کرد. اما پاور بانک های تک خروجی معمولا ظرفیت و قیمت کمتری دارند.

۴ – شارژر 

شرکت های سازنده پاوربانک معمولا به دلایل مختلفی شارژر را به همراه پاوربانک ارائه نمی دهند. برای اغلب پاور بانک ها باید به صورت جداگانه شارژر تهیه کنید. برای خرید شارژر پاور بانک سعی کنید شارژر با کیفیت مناسب و بر اساس نیاز پاور بانکتان تهیه نمایید. تهیه یک شارژر یا آداپتور مناسب و باکیفیت می تواند عمر پاور بانک شما را افزایش دهد.

امید که توانسته باشم در راه انتخاب بهترین گزینه خرید پاور بانک مطالب مفیدی را بیان کرده باشم. منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

منبع : https://diginic.net/fa/powerbank-buying-guide/

Share on:

Subscribe to comments feed  Comments (0 posted)

total: | displaying:

Post your comment

Please enter the code you see in the image:
  • Email to a friend
  • Print version
  • Plain text

Tagged as

Rate this article

5